Občiansky kandidát verzus stranícky

26.01.2014 22:48

Tu mám vyhranený vlastný názor. Prezidenta predsa volia občania SR.  Je to v zákone.Ako je potom možné, že existujú stranícky kandidáti, ktorým stačí 15!!! podpisov, čo dokáže obrazne povedané získať za 10-15 minút.

Občiansky kandidát potrebuje najmenej 15 tisíc podpisov, čo dokáže získať až po mnohých týždňoch, po každodennom venovaní nemalého množstva času. Pritom si musí naďalej plniť svoje pracovné povinnosti.

Neviem, či sa v tomto prípade nedá hovoriť o diskriminácii občianskych kandidátov.

Ak by som sa stal prezidentom SR, tak by som určite „popracoval“ na zmene tohto volebného systému.

Vrátim sa k začiatku tejto témy, kandidáta na prezidenta SR by mali navrhovať občania  a deklarovať to svojimi podpismi pod petíciu, vylúčil by som stranícke nominácie.

 

 

V čom by som sa vo funkcii prezidenta SR odlišoval od svojich predchodcov?

Vďaka mojej  profesii – lekára – chirurga – kardiochirurga, sa dlhé roky stretávam s ľuďmi každého veku, všetkých profesií, od najjednoduchších, po vysoko vzdelaných a stretávam sa s nimi aj – v pre nich najkritickejších situáciách – pred operáciou srdca, kde im už ide o život.

Žiadnemu politikovi alebo inej akejkoľvek profesii občan „neotvorí svoje srdce“  tak, ako nám lekárom, najmä chirurgom. Je to obrovský vklad s pohľadu poznania ľudí, občanov, ktorý žiadny z našich predchádzajúcich prezidentov nemal možnosť dostať do vienka.

            Ja som vo svojom živote videl asi viac bolesti, smrti a aj utrpenia, ako všetci moji protikandidáti spolu. Nechválim sa tým, mám takú prácu. Ale myslím, že ma to dokonale naučilo chápať, čo je skutočne v živote dôležité.

Spoločnosť, teda štát chápem ako jeden ľudský organizmus, ktorý musí mať zdravé všetky vnútorné orgány.  Parlament je mozgom, vláda s ministerstvami sú ústrojenstvom, ktoré vykonáva rozhodnutia mozgu a prezident by mal byť srdcom spoločnosti.

Srdce človeka je orgán, bez ktorého život končí, ale dá sa liečiť, dá sa dokonca vymeniť, transplantovať a ja ponúkam takúto transplantáciu nielen v medicínskom ale aj spoločensko-politickom  zmysle.

Na prvé miesto pri výkone funkcie prezidenta kladiem človeka a ľudskosť.