Aké sú moje doterajšie životné úspechy?

26.01.2014 22:52

Nemeriam ich dosiahnutými  titulmi ale konkrétnou pracovnou činnosťou vo forme operácií všeobecne chirurgických, neurochirurgických až po srdcovo cievne.  Tisíce srdcovocievnych operácii som spravil sám, ďalšie tisíce som odasistoval svojím kolegom a myslím si, že som vychoval silnú generáciu kardiochirurgov na Slovensku. Keď som preberal  kardiochirurgickú kliniku, mali sme 19,6%/ úmrtnosť. Za 3 roky som túto úmrtnosť s mojimi spolupracovníkmi „stiahol“ pod 3% a dostal na Európsku úroveň. Okrem tejto práce so skalpelom som aktívne pomáhal aj systémovo – budovať kardiochirurgické centrá v Bratislave, Banskej Bystrici a Bratislave.

V marci roku 1998 som so svojimi pracovníkmi uskutočnil prvú úspešnú transplantáciu srdca v SR, po ktorej nasledovali desiatky ďalších.

V športovej oblasti ako šéflekár národného mužstva vo futbale som spolu s ďalším poradcom, bývalým vynikajúcim futbalistom T. Ondrušom pomáhal F. Laurincovi, vtedajšiemu prezidentovi SFZ a V.Weisovi, vtedajšiemu šéftrénerovi národného mužstva a podieľali na životnom úspechu Slovenského futbalu na MS v Južnej Afrike v roku 2010, kde sme v celkovom hodnotení skončili ako 10. futbalové mužstvo na svete.

Jednoznačne, za svoj najväčší úspech považujem to, čo som urobil pre druhých